divendres, 3 de maig del 2013

Sobre TIL


El Claustre de l’IES          davant la intenció del govern de la CAIB d’implantar per al proper curs el “Projecte de tractament integral de llengües” vol manifestar el següent:
1. Aquest projecte pren com a punt de partida que els alumnes en finalitzar la Primària tenen el mateix nivell de competència lingüística en llengua anglesa que en llengua castellana i en llengua catalana, la qual cosa és falsa. No només no la tenen sinó que el currículum de la Primària no estableix que l’hagin de tenir. Resulta difícil d’entendre que des de la Conselleria d’Educació s’adopti una mesura educativa que no té com a punt de partida l’estricta legalitat d’allò que preveu la normativa.
2. Subordinar la docència de les Matemàtiques, les Ciències Socials i les Ciències Naturals al coneixement de la llengua anglesa implica oblidar que l’objectiu principal de cadascuna d’aquestes matèries és el que queda palès a l’especificitat de cadascun dels respectius currículums.
3. Un/a professor/a esdevé sempre un/a professor/a de llengua, en el sentit que la llengua en què imparteix la seva matèria esdevé model lingüístic per als seus alumnes. Assolir el nivell idoni d’anglès per tal que els professors tenguin una competència lingüística similar a la que tenen en català o en castellà és quelcom prou difícil i ha d’anar acompanyat d’unes mesures formatives, pedagògiques i pressupostàries que manquen en el projecte de la Conselleria d’Educació.
4. Un model educatiu d’aquesta índole i magnitud no es pot fer recaure, exclusivament, en el col·lectiu de professors interins. Sembla clar que la presència d’aquest requisit a l’hora de seleccionar aquest personal
docent és l’única mesura de caràcter excepcional que està, ara per ara, prevista.
5. La Conselleria d’Educació no ha valorat la inexistència de recursos de tota mena, inclosa la pròpia manca de places suficients a les Escoles Oficials d’Idiomes ( en el cas d’Eivissa no compta ni tan sols amb un edifici propi) per dur a terme amb èxit aquest projecte.
6. No s’ha de confondre la innovació i l’adequació a les noves realitats socials amb les meres experimentacions. El que està en risc és la correcta formació dels alumnes. Un experiment educatiu insuficientment valorat pot tenir conseqüències difícilment avaluables. En educació els resultats sempre són a llarg termini i el tema educatiu no pot involucrar-se en campanyes polítiques que cerquen la immediatesa del reconeixement mediàtic.
7. Espanta pensar que la base teòrica, pedagògica i científica del projecte pugui ser, únicament, un breu viatge a Suïssa, país que presenta una realitat historicosociològica que fa inviable la mésmínima analogia amb la realitat de les Illes Balears.
8. Demanam que es tengui en compte l’opinió del col·lectiu de professors i professores ja que constituïm una part fonamental de la realitat que es pretén modificar així com un exercici de responsabilitat per part dels polítics encarregats de dur a terme aquest decret perquè el deroguin.
Eivissa,          de maig de 2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.