Os cuelgo la información que tiene la página de facebook de la Coordinadora de professsorat preocupat sobre la charla del lunes pasado sobre LOMCE y el Decreto TIL en el Club Diario de Ibiza y cuyo enlace es el siguiente:
https://www.facebook.com/coordinadoradeprofessoratpreocupat
XERRADA INFORMATIVA SOBLE LA LOMQE I EL TIL AL CLUB DIARI D’EIVISSA 07/05/13
A les 20:00 hores d’ahir al Club Diari d’Eivissa tota la comunitat educativa d’Eivissa va organitzar una xerrada informativa i un col·loqui sobre la LOMQE (Llei Orgànica per a la Millora de al Qualitat Educativa) i el decret TIL (Tractament Integral de Llengües).
L’objectiu fonamental d’aquest acte va ser l’explicació d’aquestes dos normes des dels punts de vista dels diferents sectors implicats: famílies, alumnat, professorat i sindicats. La participació activa dels assistents amb les seves intervencions, i l’aclariment d’alguns dubtes també varen tenir el seu lloc.
L’acte va ser presentar i moderat per Joan Cardona (Joan d’Es Pou). Els ponents varen ser: Conchi Romero, com a presidenta de la FAPA (Federació d’Associació de pares d’alumnes); Luís Orozco, en representació de la Coordinadora de Professorat Preocupat; Isabel Rosado, en representació de la Federació Balear d’associacions d’alumnes; Toni Cardell, delegat d’ensenyança de CCOO; i Xavier Llobet, delegat de FETE-UGT.
En primer lloc cada ponent va fer el seu anàlisi de la LOMCE. Cal destacar la intervenció de Luís Orozco, representant del professorat preocupat, qui va assenyalar com l'educació pública ha anat empitjorant al llarg dels últims 30 anys a causa de la falta de consens i d'un pacte polític que han dut una reforma rere altra, a més a més, va explicar com la llei que es pretén implantar és de caire ideològic, ja que el·limina i resta hores a aquelles matèries que potencien un pensament crític i constructiu, com ara la Història, l'Ètica, la Cultura Clàssica, la Filosofia i les matèries artístiques. Sobre aquest punt va incidir també l'alumna Isabel Rosado, qui va exposar com la llei elimina del temari l'edat contemporània a partir de 2n d'ESO segons l'itinerari triat. Isabel va ser molt contundent a l'hora d'afirmar que és necessària una lluita en contra de la nova llei per tal que les generacions futures gaudeixin també d'una educació pública i de qualitat i que l'alumnat no és indiferent davant les mesures anunciades pel govern. La presidenta de la FAMPA va manifestar que els pares i mares han de ser conscients del gran potencial que són i de la força que tenen a l'hora de reivindicar i no permetre la implantació de la LOMQE o altres polítiques i lleis amb les que no estiguin d'acord. Els representants dels sindicats varen exposar com la precarietat laboral serà a partir d'ara un denominador comú del professorat interí i com els directors dels centre passaran a ser gestors que podran triar part del claustre a expenses d'un funcionament democràtic.
En quant al Tractament Integral de Llengües, tots els representants varen coincidir a dir que es tracta d'un decret abocat al fracàs i que no soluciona en absolut els índex de fracàs escolar, ja que l'alumnat no té suficient nivell per seguir una matèria en anglès i el professorat no ha estat format per impartir-la. Varen afirmar que es tracta d'una llei absurda i sense sentit i que amaga un atac contra el català. La presidenta de la FAPA va afirmar que els pares i mares estarien d'acord amb el trilingüisme, però començant des d'infantil i amb una implantantació progressiva
Des del públic es van sentir aportacions com les següents: “hauria de plantejar si és o no legal l’aplicació d’aquest decret a la nostra comunitat”; “què més podem fer en contra d’aquesta llei?” "Si som un 100% els qui fem vaga potser el govern comenci a fer-nos cas" "Es la primera vegada que tota la comunitat educativa està unida"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.